Hoezo een tekstschrijver inschakelen?
Gewoon even een tekst schrijven. Simpel toch? Er is vast iemand in jouw bedrijf die even een tekst in elkaar zet voor de nieuwe website, brochure of flyer. Vervolgens blijkt dat ‘even’ toch lastiger te zijn dan verwacht. Blijf je steken bij algemeenheden zoals ‘Wij leveren de beste kwaliteit’, ‘Een vertrouwde partner in..’? Of ben je aan het ontzorgen? Dan ben je vooral aan het informeren over jezelf. Je kunt je afvragen of de ontvanger daarop zit te wachten. Wat heeft die daar aan?
‘Vertel!’
Je wilt dat de tekst een ontvanger raakt en aanzet tot actie. Dat doe je op de eerste plaats met het wekken van interesse. Je triggert iemand met een pakkend verhaal. Onderscheidend en origineel. En met een aansprekend beeld. Beeld? Ja, zelfs een tekstschrijver is zich daarvan bewust. Een tekstschrijver kan nog zoveel mooie woorden op papier zetten, als het beeld niet aantrekt, zet het niet aan tot lezen. Afijn, om er achter te komen wat jouw business nou zo speciaal maakt, gaan we samen om tafel.
We stellen veel vragen. Jij vertelt, wij luisteren. Overigens is luisteren iets anders dan horen wat je zegt. Wanneer je een twinkeling in je ogen krijgt, dan weten we dat we de juiste snaar hebben geraakt. Vervolgens zetten we jouw bevlogenheid om naar een een campagne of uiting die past bij jouw bedrijf en jouw doelgroep en het gewenste resultaat oplevert.